Informare privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal în scopul furnizării serviciului de Internet și Mobile Banking al Băncii Transilvania S.A („Politica de confidențialitate NeoBT”)
2. Ce date prelucram pentru a asigura securitatea NeoBT
Pentru a putea proteja datele de logare si alte informatii din NeoBT, este necesar sa va prelucram si informatii despre pozitia geografica si despre dispozitivele cu care accesati NeoBT (dupa caz, modelul, sistemul de operare si versiunea acestuia, memoria RAM, latimea de banda totala, tipul de conexiune folosit - WI-FI sau date mobile, inclusiv operatorul de la care folositi datele mobile, identificatorul dispozitivelor, cum ar fi device ID sau IMEI, in functie de sistemul de operare al dispozitivului si de versiunea acestuia, inclusiv istoricul dispozitivelor folosite, adica data de adaugare/stergere in NeoBT). Prelucram aceste date, atat pentru ca legislatia din domeniul serviciilor de plata ne obliga sa instituim mecanisme de monitorizare care sa ne permita identificarea operatiunilor de plata neautorizate sau frauduloase, cat si pentru ca avem interesul legitim de a preveni fraudele.
Pentru prevenirea fraudelor, conform obligatiei legale si interesului nostru legitim, verificăm dacă pe dispozitivul cu care vă conectați există malware, inclusiv aplicatii de tipul celor care permit conectarea remote/la distanta. În timpul utilizării aplicației, dacă efectuați operațiuni, verificăm inclusiv dacă dispozitivul este sau a fost folosit recent pentru convorbiri, fara sa aflam insa detalii despre numerele/persoanele cu care le-ati purta.
In cazul in care sunt identificate asemenea aplicatii, se trimite o alerta catre banca urmand ca, in functie de situatie, tranzactia sa fie procesata sau sa fiti contactat pentru a stabili conditiile procesarii acesteia.
Daca refuzati prelucrarea datelor de mai sus, nu veti putea folosi NeoBT.
Optional veti putea sa incarcati in NeoBT si o poza de profil. Daca alegeti sa o incarcati, vom prelucra imaginea pentru un plus de protectia a datelor dumneavoastra in NeoBT.
3. Ce date prelucrăm în contextul utilizării NeoBT
Pentru a va presta serviciul NeoBT contractat de la BT, dar si pentru ca avem interesul legitim sau, dupa caz, acordul utilizatorilor de a le transmite mesaje in legatura cu acest serviciu, utilizam:
3.1 Date aferente conturilor, cardurilor și tranzactiilor
Cand veti utiliza diferitele functionalitati ale NeoBT vom prelucra date referitoare la: nume/denumire, conturile bancare (ale clientului care a contractat NeoBT si ale beneficiarilor platilor), cardurile atasate conturilor deschise la BT, tranzactiile ordonate prin conturi (plati/incasari), precum si informatii de natura datelor personale ale clientului care a contractat NeoBT, ale utilizatorului care foloseste serviciul si/sau ale altor persoane (cum ar fi beneficiarii platilor, persoane ale caror date le introduceti in campurile NeoBT pentru plati specifice, de ex. incarcarea cartelelor prepay, plata de roviniete, de utilitati), date introduse in campurile aferente explicatiilor tranzactiilor, in cele utilizate pentru a defini beneficiari predefiniti, in mesajele transmise prin intermediul mesageriei securizate a NeoBT.
Pentru oferirea Serviciului Afisare Nume Beneficiar (SANB) in scopul prevenirii fraudelor in cazul platilor interbancare initiate din aplicatii de plata/de internet banking, datele personale va sunt prelucrate conform detaliilor din Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul Serviciului Afisare Nume Beneficiar (SANB) pe care o regasiti la urmatoarea adresa: https://www.bancatransilvania.ro/nota-de-informare-sanb.
Pentru prevenirea fraudelor in cazul platilor intrabancare initiate din aplicatiile proprii de plata/de internet banking, BT prelucreaza – ca operator independent – aceleasi categorii de date personale care se folosesc si in cadrul SANB, insa fara implicarea altor banci participante si fara implicarea Transfond. Temeiul prelucrarii datelor dumneavoastra este interesul legitim al BT de a preveni fraudele in cazul platilor intrabancare (BT-BT). Prenumele (unul sau mai multe, dupa caz) integral si initiala numelui dvs de familie inregistrate la BT vor fi afisate altor clienti BT care initiaza dintr-o aplicatie a bancii o plata catre contul dvs BT, indiferent daca plata este finalizata sau nu.
Daca folositi functionalitatea de open banking, BT va avea acces inclusiv la urmatoarele informatii care sunt, dupa caz, date personale ale dumneavoastra sau ale altor persoane catre/ de la care ati transferat/ati primit sume prin conturile de la institutiile financiare unde va sunt deschise conturile pe care le integrati in Neo BT: soldul conturilor non-BT selectate, codurile IBAN ale acestor conturi, istoricul de tranzactii din conturile de plati deschise selectate, inclusiv a urmatoarelor detalii: data tranzactiei, suma tranzactiei, detaliere tranzactie (detalii tranzactie si cod de autorizare a tranzactiei, persoana de la care s-au incasat sume in contul respectiv sau, dupa caz persoana catre care s-au transferat sume din respectivul cont).
3.2 Date de contact
Daca folositi metoda de logare prin SMS-OTP, vom folosi numarul de telefon pentru a va transmite mesaje despre tranzactiile initiate prin NeoBT, continand si coduri pe baza carora veti aproba tranzactiile (dupa caz).
Putem sa folosim numarul de telefon sau adresa de e-mail pentru a va informa/solicita informatii suplimentare despre tranzactii pe care le initiati din NeoBT sau pentru a preveni tentative de frauda (ex. phising).
Vom folosi inbox-ul mesageriei securizate inclusiv pentru a va transmite diverse mesaje de natura informativa in legatura cu BT si/sau cu produsele si serviciile bancii (ex. mesaje despre modificarea CGA, a Politicilor de confidentialitate, despre programul unitatilor bancare sau eventuale nefunctionari ale unor sisteme ale bancii, zile lucratoare nebancare etc) sau, daca v-ati exprimat acordul in acest sens pe formularul dedicat, inclusiv mesaje avand caracter publicitar
Daca veti formula diverse cereri in NeoBT, cum ar fi cereri de emitere a unui card sau instrument de debit, sau daca veti contracta anumite servicii BT disponibile din NeoBT (ex. SMS Alert, depozite, Mobile Banking, retrageri fara card etc) vom folosi numarul de telefon pentru a va transmite cand serviciile au fost activate sau, dupa caz, cand produsele au ajuns in unitatea BT de unde ati ales sa le ridicati.
In cazul transmiterilor documentelor de tipul extraselor de cont, dovezilor de plata, interogarilor CIP sau rovinietelor vom prelucra adresa de e-mail introdusa in campul dedicat. Adresa de e-mail poate fi a dumneavoastra sau a unor terte persoane. BT nu raspunde in cazul furnizarii unor adrese eronate care pot conduce la divulgarea datelor inscrise in documentele bancare catre persoane neautorizate si nici pentru cazul in care persoanele catre care ati ales sa transmiteti aceste documente se arata deranjate de primirea mesajului (considera ca nu ar fi trebuit sa il primeasca).
3.3 Camera foto sau geolocatia
Pentru a utiliza functionalitati ale NeoBT pentru mobil pentru care este necesar accesul la camera foto a dispozitivului (ex. scanare cod de bare pentru plati facturi) sau la geolocatie (ex. pentru afisarea celor mai apropiate ATM-uri sau unitati BT), veti fi intrebat daca sunteti de acord sa permiteti respectivul acces. In cazul in care nu veti fi de acord, nu veti putea utiliza respectiva functionalitate.
3.4 Folosirea cookies in NeoBT
NeoBT utilizeaza cookies astfel cum este detaliat in Politica de cookies NeoBT. Cookies strict necesare pentru functionarea NeoBT se pot plasa pe dispozitivul folosit de utilizatori fara a fi nevoie de acordul acestora. Alte tipuri de cookies vor fi plasate doar daca/dupa ce utilizatorul isi va exprima acordul in acest sens.
3.5. Înregistrarea și vizualizarea optiunilor privind prelucrarea datelor personale în scop publicitar
In Neo BT va puteti exprima optiunile cu privire la prelucrarea datelor dvs in scop publicitar (acord sau refuz, dupa caz), inclusiv sa vedeti care sunt optiunile de marketing pe care vi le-ati exprimat anterior la BT cu privire la prelucrarea datelor dvs in acest scop. Detalii despre aceasta prelucrare regasiti in sectiunea C pct. 12 din Politica de confidentialitate BT .
4. Cui putem dezvalui datele ca urmare a utilizarii NeoBT
- alti Clienti care au dreptul si nevoia de a le cunoaste
a. utilizatori Neo BT (toti utilizatorii NeoBT sunt Clienti BT)
Daca ati acordat altor persoane drepturi de utilizator NeoBT pe toate sau pe unele dintre conturile BT, le vom dezvalui - in cadrul Neo BT- datele bancare (conturi, tranzactii, identificatori ai conturilor si tranzactiilor etc) corespunzator conturilor pe care le-ati acordat drept de utilizator in NeoBT.
b. Clienti BT catre care ordonati plati din NeoBT
Atunci cand efectuati tranzactii prin intermediul NeoBT catre conturi ale altor clienti BT, datele aferente acestor tranzactii (de regula, nume, prenume, suma, IBAN cont BT, explicatiile platii), vor fi accesibile beneficiarilor catre care ati efectuat plata.
- parteneri contractuali (prestatori de servicii) utilizati in activitatea BT
NeoBT permite achizitionarea unor bunuri si servicii ale unor parteneri contractuali ai bancii. Daca utilizati aceste functionalitati, datele necesare pentru achizitionarea/activarea acestor servicii sunt dezvaluite acestor parteneri (acesti parteneri sunt totodata Clienti BT).
De asemenea, la datele dumneavoastra prelucrate in NeoBT pot sa aiba acces, conform nevoii de a cunoaste si numai in baza unor garantii de protectie adecvate a datelor cu caracter personal, partenerii contractuali ai bancii care ne sprijina in oferirea serviciului de Internet/Mobile Banking
Lista de destinatari de mai sus se completeaza cu cea prevazuta in Nota de informare generala privind prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal apartinand Clientilor BT, sectiunea VIII.
5. Cat pastram datele prelucrate în contextul accesarii/utilizarii NeoBT
Datele dumneavoastra, in calitate de client BT, precum si datele privind operatiunile derulate prin intermediul conturilor (inclusiv prin intermediul NeoBT) sunt supuse regimului de pastrare prevazut de actele normative aplicabile, fiind de cel putin 5 ani de la incetarea relatiei de afaceri cu banca/calitatii de client BT, daca nu sunt aplicabile termene legale mai lungi, care pot fi de pana la 10 ani de la sfarsitul relatiei de afaceri/incetarii calitatii de client BT.
6. Cum protejam datele personale în NeoBT
Banca Transilvania ia masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a proteja datele personale in NeoBT. In ciuda acestor precautii, Banca nu poate garanta ca persoane neautorizate nu vor obtine acces la datele dumneavoastra personale, prin intermediul dispozitivelor pe care le utilizati pentru a accesa NeoBT, in cazul in care acestea sunt neprotejate sau sunt protejate necorespunzator ori daca furnizati in mod constient sau din culpa datele de logare sau alte date bancare unor persoane neautorizate. Sunteti exclusiv responsabil pentru mentinerea confidentialitatii si pastrarea in siguranta a dispozitivului utilizat pentru accesarea NeoBT (telefon, calculator etc) si in special a ID-ului de logare si/sau a parolelor pentru logare (parola, amprenta sau o alta metoda de securizare oferita de telefon).
7. Care sunt drepturile de care beneficiaza persoanele vizate
Conform Regulamentului General privind Protectia Datelor (“GDPR”), in calitate de persoana vizata de prelucrarea unor date personale in contextul accesarii/utilizarii NeoBT, va sunt garantate urmatoarele drepturi: dreptul de a fi informat (ne indeplinim obligatia de a va informa prin prezenta nota de informare), dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la stergerea datelor, dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie, dreptul la retragerea consimtamantului, dreptul de a va adresa Autoritatii Nationale pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) si justitiei. Regasiti detalii despre aceste drepturi si despre modurile prin care vi le puteti exercita in Nota de informare generala privind prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal apartinand Clientilor BT.